Teknoloji

Kontak anahtarı neden hemen hemen tüm arabalarda sağdayken, Porsche’lerde soldadır?

Bu Sıra dışı tasarıma bakıldığında, bunun altında yatan sebep Bunu daha önce düşündün mü? Aslında bu fikir kimileri için sadece bir farklılık iken kimileri için ise oldukça faydalı bir fikre dayanıyor.

Tabii bu markanın Eşsiz tasarımlardan biri olduğu aşikar . Ancak bu sıra dışı tasarımın tek sebebinin sadece estetik kaygılar olmadığını düşünüyoruz. Gelin bu faktörlere birlikte daha yakından bakalım.

Porsche’nin otomobil üretimi 20. yüzyılın başlarına kadar uzanıyor.

Bu uzun tarih boyunca marka sportif ve yarış odaklı arabalar üretti . Kontağın solda olması Porsche’nin tarihi tasarım tercihlerinden biridir ve bu nedenle markanın karakteristik bir özelliği haline gelmiştir. Uzun bir süre yarış arabaları kontak anahtarı sol tarafta olacak şekilde tasarlandı. Bu tasarım sürücünün aracı hızlı ve rahat bir şekilde çalıştırmasını sağlar ve yarış sırasında aracı hızlı bir şekilde kontrol etmeyi kolaylaştırır.

Daha eski yarışlarda Le Mans formatı (dünyanın en ünlü spor otomobil dayanıklılık yarışlarından biri); Yarışmacılar yarışa başlamadan önce araçlarına koşacak ve aracı en hızlı koşabilenler yarışa ilk olarak başlayacaklardı. Porsche ekibinin mühendisleri, onlara saniyeler içinde de olsa zaman kazandıracak bu pratik fikri de geliştirdi.

Porsche, Le Mans’ta 19 galibiyetle zafer rekorunu elinde tutmayı başarıyor.Bu rekor, markanın güvenilirlik ve hız açısından yeteneğini göstermesine yardımcı oluyor. “olağanüstü”Düşünebildiklerini kanıtlamaya yardımcı olur.

Normal şartlarda sağ el kontağı çalıştırır ve vitese geçirir.

Günümüzde hemen hemen tüm araçların kontağı sağdadır. Yarışlarda vitese takmak ve kontağı aynı anda çalıştırmak zaman kaybı olacağından, ateşlemenin solda tasarlanması ve her ikisinin de aynı anda iki farklı el tarafından kontrol edilmesi istendi. Porsche modellerinde bir nevi gelenek haline gelen bu durum, Yıllarca bu böyle devam etti. Bunun çok akıllıca bir fikir olduğunu düşünüyoruz!

Peki başka hangi alternatif nedenler olabilir?

Elbette mühendisler bunu yalnızca bu fikirden yola çıkarak tasarlayabilirdi. Ancak günümüzde de devam eden bu durumun sonuçta farklı sebepleri olabilir. Bunlardan biri, kontağın solda olmasının, özellikle yüksek hızlı virajlarda veya yarış sırasında sürücünün otomobili daha iyi dengelemesine yardımcı olması olabilir. Bu durum, sürücünün kontrolünü arttırmak ve aracı hassas bir şekilde yönlendirmek içinTasarımın bir parçası olarak yorumlanabilir.

Elbette son unsur sadece bizim fikrimizdi. 1925 yılında bir yarışma için böyle bir tasarım uygulandığında, solda tasarlanan kontak daha sonraAdeta markanın kimliği haline geliyor.

Kaynaklar: WSJ, WG, Tekerlekler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu